keskiviikko 13. heinäkuuta 2011

Working Wednesday / Amerikan Kallen kirjeitä fingliskaksi

Kirjeitä ja valokuvia  Laurille ja Senjalle Suomeen Astoriasta, Oregonista.

terve sinne Suomeen Lauri ja Senja

"tässä on minun ja Eldon Palon  Paatti
tämä kuva on otettu merellä
tämä Paati on nyt matkalla Pohja Kalaa kalastamahan
se on aina 4 eli 6 päivää reissulla ja se kantaa 30 tonnia kalaa
se vetää nuottaa Pohjassa ja siinä on kaksi trommia
kummassakin trommissa on 1800 jalkaa teräs ??? 3/4dia paksua ja sitte kun nuotta tulee täyteen niin ne vetää ne ylös ja se kalastaa tuunaa
kesällä ja keväällä sark kaloja että se on koko vuoten jos ei ole liijan kovat storms"


"Tämä kuva on otettu viime talvena kun olimme Stiilhettia onkella
minä sain 4 stiilhet kalaa ja minun Passari Gordon Black sai 2 stiillhettiä
Tämä on yhden päivän saalis
Viime vuosi oli huono kala vuosi kun oli paljon Tulva vettä
minä en saanut kuin 25 stiilhettia ja vuotta aikaa minä sain 98 stiilhet lohta
niitä kalastetaan onkella niinkun tranteia on vahva ja vapa Real
Kalle."

Finglish-English-Finnish dictionary

 
 stiilhetti / Steelhead salmon/  kirjolohi
tuuna / tunafish / tonnikala
sark / hai


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti